Home / Business / Studiu EY: Femeile prefera cash, barbatii prefera card
Holiday-Gift Boxes

Studiu EY: Femeile prefera cash, barbatii prefera card

Chiar dacă plățile în numerar reprezintă cea mai veche formă de circulație a banilor, plata cu cardul este o variantă non-cash din ce în ce mai folosită în practică. Ca să identifice ponderea celor două categorii de plată în comportamentul de consum: cash sau non-cash, EY România a realizat o cercetare în perioada 31 martie – 5 mai, pe un eșantion de 280 de persoane, cu vârsta între 20 și 35 de ani.

Astfel, studiul Experiența de cumpărare în era consumatorilor digitali, arată că în România femeile au o mai mare deschidere la utilizarea cardului ca modalitate de plată[1] în timp ce bărbații preferă cash-ul. Studiul a fost structurat pe etapele pașilor de cumpărare a 5 tipuri de produse și 4 tipuri de servicii din care am extras datele relevante pentru modalitatea de plată și experiența post-cumpărare.

Vă prezentăm succint în continuare principalele aspecte identificate:

  • În ce privește achiziționarea serviciilor, femeile preferă ca modalitate de cumpărare: 79% în magazin, 7% online și 14% ambele; în timp ce bărbații preferă ca modalitate de cumpărare 70% în magazin, 8% online și 22% ambele.
  • Cumpărarea produselor este preferată de femei în varianta: 68% în magazin, 6% online și 22% ambele; în timp ce bărbații optează pentru modalitatea de cumpărare în magazin 63%, online 7% și ambele 30%.
  • Atât femeile (85%) cât și bărbații (82%) preferă să facă împrumuturi bancare în sucursală. Femeile preferă să cumpere produse alimentare (87%) în magazin și asigurări (81%) în agenție, în timp ce bărbații preferă și ei să cumpere serviciile medicale (77%) și automobile (76%) de la sursă.
  • Deși mici ca pondere, valorile înregistrate la cumpărarea în mediul online pentru principalele categorii de produse/servicii sunt: telefonia mobilă/servicii internet -13% femei și 20% bărbați, electronice și electrocasnice – 7% femei și 10% bărbați.

Modalități de plată

Cash – în funcție de categoria produselor, femeile preferă ca modalitate de plată cash-ul pentru: produse alimentare (69%), îmbrăcăminte (68%) și electronice și electrocasnice (52%). În funcție de categoria serviciilor, femeile plătesc cash pentru: serviciile medicale (73%), telefonia mobilă/serviciile de internet (57%) și polițele de asigurare (55%).

În cazul bărbaților, pentru categoria produselor analizate, în topul preferințelor pentru plata cash sunt: produsele alimentare (69%), îmbrăcăminte (67%) și electronice și electrocasnice (64%). În funcție de categoria serviciilor, bărbații plătesc cash pentru: servicii medicale (79%), telefonie mobilă/servicii de internet (75%) și asigurări (63%).

Card – în funcție de categoria produselor, femeile preferă ca modalitate de plată card-ul pentru: electronice și electrocasnice (39%), automobile (30%) și îmbrăcăminte. În funcție de categoria serviciilor, femeile plătesc cu cardul pentru: împrumuturile bancare (35%), asigurări (33%) și servicii medicale (22%).

În cazul bărbaților, pentru categoria produselor analizate, în topul preferințelor pentru plata cu cardul sunt: electronicele și electrocasnicele (30%), îmbrăcăminte (29%) și produse alimentare (26%). În funcție de categoria serviciilor, bărbații plătesc cel mai mult cu cardul pentru: împrumuturi bancare (33%), asigurări (25%) și telefonie mobilă/servicii internet (21%).

Caracteristicile pentru care ar plăti în plus

În funcție de categoria produselor, 21% dintre femei ar plăti în plus pentru disponibilitate imediată, iar 15% pentru caracteristici inovatoare în timp ce 19% dintre bărbați ar plăti în plus pentru disponibilitate imediată, iar 18% pentru caracteristici inovatoare.

În ceea ce privește categoria serviciilor, 34% dintre femei sunt dispuse să plătească în plus pentru disponibilitate imediată iar 18% pentru servicii premium, în timp ce 27% dintre bărbați sunt dispuși să plătească în plus pentru disponibilitate imediată, iar 17% pentru servicii premium și 16% pentru personalizare.

Caracteristica principală în funcție de categoriile de produse/servicii analizate pentru care sunt dispuse femeile să plătească în plus este disponibilitatea imediată pentru serviciile medicale 43%, împrumuturi bancare 36%, comparativ cu bărbații care sunt dispuși să plătească în plus pentru disponibilitatea imediată la achiziția de servicii medicale 33% și 27% pentru împrumuturi bancare și asigurări.

Experiența post-cumpărare

Pentru femei, experiența personală bună și foarte bună de cumpărare cu furnizorii produselor și serviciilor analizate înregistrează cele mai mari procente pentru îmbrăcăminte 53% și produse alimentare și servicii medicale câte 48%, în timp ce pentru bărbați același tip de experiență este asociată furnizorilor de îmbrăcăminte 56%, automobile 54% și, la egalitate, telefonie mobilă/servicii de internet, produse alimentare și electronice și electrocasnice 52%.

Din perspectiva serviciilor achiziționate, cele mai importante aspecte referitoare la experiența post-cumpărare pentru servicii sunt: asistența client pentru 29% dintre femei și 34% dintre bărbați, urmată de asistența în garanție pentru 28% dintre femei și 21% dintre bărbați.

În timp ce din perspectiva experienței post-cumpărare a produselor distribuția procentuală pe genuri arată că, pentru 31% dintre femei și 30% dintre bărbați, asistența în garanție este un aspect important urmat de asistența client pentru 25% dintre femei și 28% dintre bărbați. Asistența client este importantă pentru 34% și 33% dintre femei la achiziționarea de asigurări și servicii medicale și pentru 45% și 37% dintre bărbați la achiziția de împrumuturi bancare și îmbrăcăminte.

Concluzie

Chiar daca percepția majoritară despre comportamentul de consum global al românilor este corelată cu nivelul veniturilor, se poate sonda mai departe pentru identificarea caracteristicilor specifice la cumpărare și în funcție de modalitatea de plată. Dacă femeile sunt mai deschise la modalitate de plată cu cardul atât pentru produse cât și pentru servicii, bărbații preferă mai degrabă cash-ul. Pe de alta parte, cu toate că în România, plata cu cardul înregistrează valori scăzute comparativ cu zona Euro, valorile arată o tendință de creștere a felului în care sunt operate plățile cu cardul.

[1] Ca să avem o imagine mai completă referitoare la modalitatea de plată și experiența post-cumpărare am integrat datele în contextul de cumpărare, în funcție de cele două medii predilecte, online și magazin.

About Fulvia Meirosu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>